tiistai 17. helmikuuta 2009

Pakkasta Siperiassa

Siperiassa on -16 astetta pakkasta. Ei se kylmyys ollut mikään syy olla menemättä sauvakävely lenkille...mutta kun oli niin kylmä. Minusta on tullut niin vanha että välttelen kylmää: ei yhtään lumihankikieriskelyä tänä talvena eikä mitään muutakaan kylmäexstremeä. Minulla on saunan nurkalla ulkona kylpyamme, joka täytetään aina pakkasiin asti kylmällä vedellä ja johon saan sitten pulahtaa saunomisen yhteydessä. Aluksi tämän harrastuksen ylläpitäminen oli niin järkyttävän kylmää että houkuttelin itseni veteen päärynävodkan avulla. Eli ostin sellaisen minipullon Xantea ja aina kun olin käynyt jääkylmässävedessä sain ottaa huikan. Onneksi vesi oli niin jäistä ettei siihen ilennyt montaa kertaa pulahtaa edes vodkan voimalla.No kyllä se pullo muutaman saunakerran riitti :) Myöhemmin selvisin ilman vodkaa - pulahtaessani tuntui kuin veden jäisyys olisi kohdannut sydämeni surut ja muistojen kivut ja laskettelin hiljaa mielessäni kirosanoja, kun kylmyys kohtasi minut. No nyt minä olen huomattavasti mukavuuden haluisempi enkä myöskään tiedä mitä kirota jotta kestäisin moiset pulahdukset.

Olen tälläviikolla työelämässä mukana joten kortin teko jää vähemmälle. Huomenna on tulossa uusi kissakortti, mutta koska minulla tekstinsijoitus ongelmia noin yleensäkkin on tämä kortti vielä ilman tekstiä. Olen myös tilannut uusia leikkureita, ja tekstileimoja Paperinauhasta - odottelen saavani ne tällä viikolla.

Lämpimin halauksin :)

Ei kommentteja: